Goed : Iris Apfel is bijzonder, ze is inmiddels 93 jaar en al jaren een hot en hip icoon in de mode-wereld. En ik moet zeggen het is een pittige, geestige en slimme dame . Maar om nu opeens een mode-campagne te starten (zo lijkt het wel) voor oudere vrouwen. ??
Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken, maar vooralsnog riekt het naar banaal winstbejag. De kleren die vaak door broodmagere op hun hakken zwikkende modellen worden getoond op de catwalk, die kunnen immers niet door jonge mensen betaald worden. Dan maar richten op hun oma’s?
Het modehuis Saint Laurent heeft Joni Mitchell van 71 nu op het schild geheven. Hup rijke 70 jarigen tast eens diep in de buidel,en kleed je zoals Joni Mitchel (die eruit ziet alsof ze een straffe roker is of al jaren aan de drugs. ) Niet echt een mannequin. Of de slimme campagne van American Apparel met de 87 jarige Angela Lamsbury in de hoofdrol.
Ik had het hierover met een vriendin die net ridder in de orde van Oranje Nassau werd en die een bijzonder smaakvol setje droeg. Zij denkt net als ik, dat de beweegredenen van de modeontwerpers uitsluitend commercieel zijn. Wordt vervolgd.